Bayi Yönetimi Eğitimi, bayi ve distribütör ağlarının etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesini sağlamak amacıyla verilen eğitimdir. Bu eğitim genellikle şirketlerin bayi ağlarını daha etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olmak, bayilerin performansını artırmak ve bayi-şirket ilişkilerini güçlendirmek için tasarlanır. Bayi Yönetimi Eğitimi’nin içeriği, şirketin sektörüne, ihtiyaçlarına ve bayi ağına göre değişebilir.
• Bayi Yönetimi Eğitim Sisteminin Genel Yapısı ve Özellikleri
• Bayi Yönetimi Sistemi Oluşturulması ve Standartlarının Belirlenmesi
• Ürüne ve Sisteme Göre Doğru Dağıtım Kanalları Belirlenmesi
• Bayi Yönetiminde Satış Ekibinin Yapısı ve Özellikleri ve Uygulama Yöntemleri
• Bayilik Sistemi Kriterleri
• Bayilik Sisteminde Hedef Belirleme ve Planlama Yapma
• Bayilik Sisteminde Satış Hedeflerinin Belirlenmesi
• Bayi ve Bölge İş Planlarını Yapma
• Kota, Prim ve Teşvik Sistemi Uygulamaları
• Bayilik Sisteminde Risk- Teminat İlişkileri
• Bayi Performansının ve Değerinin Ölçümlenmesi
• Bayi Satış Stratejilerinin Geliştirilmesi
• Bayilik Oluşturulmasında Temel Kriterler
• Satış Performansı Kriterleri
• Mali Kriterler
• Yapısal Kriterler
• Bayi Çalışanlarının Eğitilmesi
• Bayilik Sisteminde Reklam ve Tanıtım Çalışmaları
• Satış Arttırmaya Yönelik Bayi Motivasyonunun Sağlanması,
• Bayi Sisteminde Çatışma Yönetimi ve Problem Çözme
• Bayi Şikayetlerinin Çözümlenmesi
Bayi Yönetiminde Denetim Sistemi
• Bayi Yönetiminde Temel Finansal Bilgiler
• Bayi Yönetiminde Cari Hesap Takibi, Tahsilat ve Risk Yönetimi
• Bayinin Yatırımlarının İzlenmesi ve Yönlendirilmesi
• Bayinin Fiziki İmkanlarının (Depo, Mağaza, Vitrin vb.) Kontrol Edilmesi
• Ürün ya da hizmetin kalitesi, talebin durumu, geçici olmaması
• Ürün ya da hizmetin rekabet gücü
• Patentinin olup olmaması, kolayca taklit edilememesi
• Marka müşterilerce ne kadar tanınıyor? Ulusal reklam programları var mı?
• Ürünlerin satın alma haklarında kısıtlama var mı?
• Ürünün karlılığı, cari ekonomik sonuçlar
• Ürün satış stratejileri ve taktikleri
• Yatırımın toplam maliyeti nedir? Ekstra gizli maliyetler var mı?
• Başlangıç ücreti, reklam ücreti ne kadardır?
• Sürekli ödemem gereken maliyetler nedir?
• Bayilik veren şirketin tedarik ettiği ürünlerin maliyeti piyasa fiyatının altında mı, üstünde mi?
• Nerede yerleşeceksiniz? Yer seçiminizi kim yapıyor?
• Bölgeniz neresi? Bölge için özel bir fizibilite çalışması yapılmış mı?
• Bölgeniz yeterince büyük mü? Ulaşım, trafik, nüfus yapısı nasıl?
• Sizi koruyan sınırlamalar neler, yasal kısıtlamaların durumu nedir?
• Rakiplerim kimler?
• Pazarın gelişim trendi nedir? Genişleme olanakları var mı?
• Alacağım bayilik uluslararası mı, ulusal veya bölgesel mi?
Bayi Yönetimi Eğitimi sonunda katılımcılar, bayi sistemi oluşturma ile ilgili şirket bünyesinde yapılması gereken profesyonel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olurlar, bu konudaki kendi bilgilerini sınama imkanı bulurlar süreci ve oluşturulan bayi sisteminin etkin yönetimi ile ilgili teknik ve pratik bilgiler aktarmaktır. Bayi Yönetimi Eğitimin diğer amacı, bayi karlılığını artırma ile ilgili can alıcı yönetim tekniklerini de katılımcılarla paylaşmaktır. Çünkü bayi sistemini oluşturmak kadar, bayi sistemini ciroyu ve karlılığı artıracak şekilde yönetmek de önemlidir.
Bayi Yönetimi Eğitimi sonunda katılımcılar, bayi sistemi oluşturma ile ilgili şirket bünyesinde yapılması gereken profesyonel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olurlar, bu konudaki kendi bilgilerini sınama imkanı bulurlar. Bayi Yönetimi Eğitimi ile ayrıca yeni bayi bulma, onlarla anlaşma sağlama, onları etkin yönetme ile ilgili pratik ve uygulanabilir bilgiler öğrenirler. Bayi karlılığını artırmak için, buradaki ilgili kişilerin nasıl yönetilmesi ve onlarla nasıl bir iletişim kurulması gerektiği ile ilgili profesyonel yöneticilik kazanımları elde ederler.
Bayi Yönetimi
Sistem iyi bir performansı gerektirmektedir. Örneğin, girişimci her sabah altıda kalkıp kalkmayacağını, geceleri saat 10’a kadar işin başında durup durmayacağını ya da bayilik işini idare etmek için gerekli beceri, tecrübe, eğitim, sabır ve finansal imkanların kendisinde var olup olmadığını kendi kendine sormalıdır. Kendisine ait bir işi idare ederken özgürlüğünün bir kısmından vazgeçeceğini bilmelidir.
Bayilik veren firmayı daha iyi araştırmak için denetimden geçen kar zarar, maliyet tablolarını, yatırım ve fizibilite raporlarını alabilirsiniz. Bu, bayilik almak isteyenlerin en doğal hakkıdır. Bayilik verenin abartılarına kanılmamalıdır. Alınan broşürler ve markanın ünü bayilik alanın gözünü karartmamalı ve gerekli araştırmalar yapılmalıdır.
• Gerekli sermayem var mı?
• Kendi işimin sorumluluğunu alma ve yürütme riski üstlenme kararlılığında mıyım?
• Seçeceğim konuyu 10-15 yıl gibi bir süre aynı şevk ve istekle sürdürebilecek sabra sahip miyim?
• Başkası tarafından yaratılmış bir sistemi, kesintisiz ve uzun süreli olarak
uygulamaya hazır mıyım?
• Çalışmaya karar verdiğim bayilik verecek şirketin başarılı, karlı bir geçmişi var mı?