PAZARLAMA PLANI EĞİTİMİ
Pazarlama Planı Hedefi
Pazarlama Planını Oluşturan Öğeler
Pazarlama Planı Oluşum Adımları
Pazarlama Trendlerindeki Değişimin Plana YansıtılmasıPazarlamada 4P’den 7P’ye
• Ürün Stratejisi
• Fiyat Stratejisi
• Dağıtım Stratejisi
• Reklam ve İletişim Stratejisi
• Çalışanlar ve Hedef Kitle Stratejisi
• Pazarlama Süreçleri Stratejisi
• Somut Fayda StratejisiDeğer ve İhtiyaç Bazlı Segment Yönetim Modelinin Entegrasyonu

Pazarlama Planında Araştırma Sonuçlarının Kullanımı
• Kalitatif Araştırmalar Yönetimi
• Kantitatif Araştırmalar YönetimiPazarlama Planı İçin SWOT Analizi
Kritik Kararların ve Önceliklerin Belirlenmesi
Pazarlama Planı Revizyon Gereksinimleri
Pazarlama Planı’nın Departman Hedeflerine DönüşümüPAZARLAMA PLANI NASIL YAPILIR?
Pazarlama planı oluşturmanın faydaları saymakla bitmez. İş sahipleri genelde kendi öngörüleri ile hareket etmeyi tercih ederler. Fakat tecrübeler ile gelen öngörüler çok önemli olsa da, pazarlama konusundaki hedeflerinize ulaşmanız için yeterli olmayabilir. Pazarlama stratejileri hedeflerinizi belirlemenizde ve bu hedeflere ulaşmanız için izlemeniz gereken yolları geliştirmenizde yardımcı olur.

Pazarlama Planı -Toparlanma Noktası
Pazarlama planı takımınızın arkasında toplanacağı bir araçtır. Onlara geminin kaptanının haritalara sahip olduğu, gemiyi nasıl yürüteceğini bildiği ve ulaşılacak bir hedefinin olduğu güvenini vermelisiniz. Şirketler sıklıkla pazarlama planının çalışanları üzerindeki etkisini hafife alır. Eğer çalışanlarınızın şirkete bağlılıklarını sağlamak istiyorsanız, onlarla vizyonunuzu, hedeflerinizi paylaşmanız çok önemli. Çalışanlar çoğunlukla finansal projeksiyonları anlamazlar ama iyi yazılmış bir pazarlama planından heyecan duyarlar. Pazarlama planınızın özet versiyonunu tüm çalışanlarınızla paylaşmanızda fayda vardır. Bunu eğlenceli bir şekilde, heyecan yaratarak yapmanız, çalışanlarınızı konuya dahil etmeniz onları motive edecektir.

Pazarlama Planı -Başarı çizelgesi
Hepimiz biliyoruz ki planlar mükemmel değildir. 12 ay sonra veya 5 yıl sonra neler olacağını nereden bilebiliriz ki? Pazarlama planı hazırlama lüzumsuz bir çaba değil mi? Onun yerine müşteri ziyareti yapmak ya da üretimi iyileştirmek daha faydalı değil mi? Dar bir bakış açısıyla evet. Eğer plan yapmazsanız, kadere terk edilmiş olursunuz ve unutmayın ki en isabetsiz plan bile hiç plan olmamasından iyidir.

Pazarlama Planı – Operasyonel Talimatlar
Pazarlama planınız şirketinizin başarısı için adım adım rehberdir. Bir vizyondan daha önemlidir. Gerçek bir pazarlama planı yapmak için şirketinizi en tepeden en alta kadar değerlendirmelisiniz ve tüm parçaların bir arada en iyi şekilde çalıştığından emin olmalısınız. Gelecek yıl bu şirketi nerede görmek istiyorsunuz? Kendinize bu soruyu yapılacaklar listesi oluşturmak için sorun. Bu size hedeflerinizi belirlemenizi sağlayacaktır.

Pazarlama Planı _ Düşüncelerin kontrolü
Finansçılarınızın rakamları aklında tutmasına beklemezsiniz. Finansal raporlar bir işletmenin sayısal bölümünün hayat damarlarıdır. Pazarlamanın da bundan farkı olmamalı. Yazılı pazarlama dokümanınız da sizin oyun planınızdır. Eğer ayrılan olursa, eğer yeni insanlar gelirse, hafızalar bocalarsa, eğer olaylar, belirlenmiş şeyleri değiştirmek için baskı oluşturursa, yazılı pazarlama planındaki bilgiler size mutabık kaldığınız şeyleri hatırlatmak için orada durur.
PAZARLAMA PLANI EĞİTİMİ
Pazarlama Planı Hedefi
Pazarlama Planını Oluşturan Öğeler
Pazarlama Planı Oluşum Adımları
Pazarlama Trendlerindeki Değişimin Plana Yansıtılması

Pazarlamada 4P’den 7P’ye
• Ürün Stratejisi
• Fiyat Stratejisi
• Dağıtım Stratejisi
• Reklam ve İletişim Stratejisi
• Çalışanlar ve Hedef Kitle Stratejisi
• Pazarlama Süreçleri Stratejisi
• Somut Fayda StratejisiDeğer ve İhtiyaç Bazlı Segment Yönetim Modelinin Entegrasyonu

Pazarlama Planında Araştırma Sonuçlarının Kullanımı
• Kalitatif Araştırmalar Yönetimi
• Kantitatif Araştırmalar YönetimiPazarlama Planı İçin SWOT Analizi
Kritik Kararların ve Önceliklerin Belirlenmesi
Pazarlama Planı Revizyon Gereksinimleri
Pazarlama Planı’nın Departman Hedeflerine DönüşümüPAZARLAMA PLANI
Ø Pazarlama Planı _ Hedef kitlenizi seçin: Pazarlama stratejinizde bulunan bilgiler yapmış olduğunuz pazar araştırması ile ilişkili olmalıdır. Hedef kitlenizi açık ve net bir şekilde belirlemelisiniz ve bu kitlenin nelerden hoşlandığını, nelere ihtiyacı olduğunu ve neler beklediğini bilmelisiniz. Bu şekilde hedef kitleniz için pazarlama stratejiniz daha doğru ve uygun olacaktır.
Ø Pazarlama Planı _ Ürün ya da hizmetinizin yararlarını yazın
Ø Pazarlama Planı _ Ürününüzün ya da hizmetinizin konumlandırmasını yapın. Birçok akıllı yatırımcı ürünlerini ya da hizmetlerini müşterilerinin zihninde nasıl konumlandıracakları hakkında çok zaman harcar. Bunun için çok fazla yöntem vardır ki başarı doğru olanı seçebilmekle gelir. Örneğin; bir yazılım satıyorsanız, uygulamanızı;
• Pazarlama Planı _ En ucuz
• Pazarlama Planı _ En çok özelliği olan
• Pazarlama Planı _ Kullanımı en kolay
• Pazarlama Planı _ En güvenli gibi özellikleri ile konumlandırabilirsiniz.Ürününüzü ya da hizmetinizi doğru konumlandırıp hedef kitlenize aktarabilirseniz güçlü bir marka kimliği oluşturabilirsiniz.Ø Pazarlama Planı _ Pazarlama yöntemlerinize karar verin. İlk dört maddeyi tamamladıktan sonra bunları hangi kanallarla kullanıcı ile buluşturacağınızı seçmelisiniz. Örneğin; reklam vermek, internetten pazarlama yapmak, doğrudan pazarlama yapmak, vb.

PAZARLAMA STRATEJİSİ
Pazarlama stratejisi karlılığı arttırmak ve sürdürülebilir karlılık için yapılan pazarlama şeklidir.
Bir organizasyonda kar yoksa, patron sahipleri sorar benim param nerde diye. Pazarlamanın görevi bu karlılığı sağlamaktır. Sağladığımız karlılık uzun süreli olmazsa stratejik planlamayı doğru yapmadığımız anlamına gelir. Bunu yaparsak da şirkette pek fazla barınamayız.
Karlılığı sağlamakta dikkat etmemiz gereken hususlar vardır. Bunların bir kaçını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.• Pazarlama stratejisi _ Tüketicinin istediği, tercih edilen ürünler yaratmak,
• Pazarlama stratejisi _ Yaratılan ürünlerin tüketicinin ulaşabileceği yerde sürekli bulunmasını sağlama
• Pazarlama stratejisi _ Müşterinin tercih ettiği üretici olmak,
• Pazarlama stratejisi _ İş ortaklarımız ile iyi iş ilişkileri kurmak,
• Pazarlama stratejisi _ İşverenlerin çalışmaktan mutluluk duyduğu elemanlar olmak.
• Pazarlama stratejisi _ Karlılığı sağlayabiliyorsanız zaten işvereniniz sizle çalışmaktan mutluluk duyacaktır.Stratejik pazarlamada amaç karlılık, karlılık sağlandığı takdirde bunun ardından büyüme gelecektir. Gıda sektöründe yeni ürün yaratmak ve bunu tüketicinin tercih edeceği bir ürün yapığı, rakiplerden bir adım öne geçmek çok önemlidir. Aynı müşteri ve aynı ürünlerde maalesef varlığımızı sürdürmek imkansız.