Stratejik Pazarlama Eğitimi’nin amacı, katılımcılara pazar analizleri yapabilme, hedef pazarları belirleyebilme, rekabetçi stratejiler geliştirebilme ve pazarlama planları oluşturabilme becerileri kazandırmaktır. Bu eğitim, işletmelerin pazarda rekabet avantajı elde etmeleri ve sürdürülebilir büyüme sağlamaları için stratejik pazarlama yaklaşımlarını öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlar.
• Stratejik Pazarlama Yönetimi
• Entegre Pazarlama İletişimi
• Pazarlama Trendleri
• Etkinlik ve Sponsorluklar
• Kurumsal İletişim
• Reklam ve Medya
• CRM (Customer Relationship Management)
o Müşteri Odaklılık Kavramı
o Segmentasyon
o Kampanya Yönetimi
o Müşteri Sadakat Programları
o Müşteri Odaklı Marka ve Ürün Süreçleri
• Marka Yönetimi
• Marka Vaadi
• Marka Değeri & Marka Bilinirliği & Marka Algısı
• Marka Yönetiminde Stratejik Bileşenler
• Ürün Yönetimi
• Pazar Araştırmaları
o Kalitatif Araştırmalar
o Kantitatif Araştırmalar
o Araştırma Sonuçlarından Aksiyon Planı Üretimi
• Marka ve Ürün Yönetiminde Stratejik Pazarlama
Günümüzde şirketler için en önemli iş müşteri yaratmaktadır. Bizlerin işverenleri müşterilerimizdir. Büyük ve yüksek karlı marjlara sahip olan şirketlere geçmişten günümüze gelişlerine baktığımızda bu büyümenin sadık müşteri yaratılarak oluşturulduğunu görmekteyiz. Müşteriler şirketlerin var olma nedenleridir. Müşterinin yaratılması önemli olduğu kadar bunu sürekli kılıp müşteriyi elimizde tutmak bir o kadar önemlidir. Bunun için dev firmaların sürekli olarak yeni pazarlama stratejileri uygulamaları gerekmektedir.
• Fiyat harici esaslarda rekabet edebilmenin yoludur.
• Değişen gereksinimleri karlı fırsatlara dönüştürmektir.
• Karlılığı arttırmak ve sürdürülebilir karlılık için yapılan pazarlama şeklidir.
Bir organizasyonda kar yoksa, patron sahipleri sorar benim param nerde diye. Pazarlamanın görevi bu karlılığı sağlamaktır. Sağladığımız karlılık uzun süreli olmazsa pazarlama stratejisini doğru yapmadığımız anlamına gelir. Bunu yaparsak da şirkette pek fazla barınamayız.
Karlılığı sağlamakta dikkat etmemiz gereken hususlar vardır. Bunların bir kaçını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.
– Tüketicinin istediği, tercih edilen ürünler yaratmak,
– Yaratılan ürünlerin tüketicinin ulaşabileceği yerde sürekli bulunmasını sağlamak,
– Müşterinin tercih ettiği üretici olmak,
– İş ortaklarımız ile iyi iş ilişkileri kurmak,
– İşverenlerin çalışmaktan mutluluk duyduğu elemanlar olmak.
– Karlılığı sağlayabiliyorsanız zaten işvereniniz sizle çalışmaktan mutluluk duyacaktır.
Stratejik pazarlamada amaç karlılıktır, karlılık sağlandığı takdirde bunun ardından büyüme gelecektir. Gıda sektöründe yeni ürün yaratmak ve bunu tüketicinin tercih edeceği bir ürün yapabilmek, rakiplerden bir adım öne geçmek çok önemlidir. Aynı müşteri ve aynı ürünlerde maalesef varlığımızı sürdürmek imkansızdır. Bu sebeple pazarlama stratejileri günümüz iş dünyasının en hassas olduğu konuların başında gelmektedir.
Firmanız için 7 önemli ”Pazarlama Teknikleri” yöntemi :
Müşteri kazanmanın ilk adımı, pazarınızın dikkatini çekmektir. Gelecekteki müşterileriniz varlığınızdan habersiz iseler, onlara asla satış yapamazsınız.
Pazarınız tarafından fark edilmenin en iyi yolu, çarpıcı bir pazarlama mesajı kullanmaktır: ihtiyaçlarına doğrudan, açık ve özlü bir biçimde yanıt verdiği için, müşteri adaylarınca çabucak benimsenen sözcükler. Mevcut metninizde basit ayarlamalar yaparak, ilanlarınız, broşürleriniz, web siteniz, yaptığınız iş hakkında konuşma şekliniz ve kullandığınız diğer pazarlama malzemeleri ile işinize ilgiyi aniden artırabilirsiniz.
Satış Gücü Olan Çarpıcı Bir Pazarlama Mesajınız var mı?
Çarpıcı bir pazarlama mesajına sahip olmanın etkilerinden biri, web sitenize hedeflediğiniz ziyaretçileri çekmek için bu mesajı kullanabilmenizdir. Web sitesi, her tür işe verimlilik katabilecek önemli bir araçtır. Müşteri adayı listenizi oluşturmak, onları eğitmek ve satışları artırmak için web sitenizi kullanabilirsiniz.
Müşteri Adayı Listenizi Oluşturmak
Gittikçe uzayan bir müşteri adayı listesi, her tür işletmede başarının sırrıdır çünkü zaman içinde daha fazla sayıda insanı ürün ve hizmetleriniz hakkında eğitmenizi sağlar. Web siteniz, müşteri adayı listenizi oluşturmak için harika bir araçtır. Pazarlama faaliyetinizle ilk kez karşılaşan insanların çoğu, satın almayı düşünmüyordur. Aksine, bilinçli karar alabilmek için, bir nevi araştırma yapıyor ve bilgi topluyorlardır. Bu durum, kalite bilgisini temas bilgisiyle değiş tokuş edebilmeniz için bir fırsattır.
Her Hafta Nasıl Daha Çok Müşteri Adayı Kazanabilirsiniz?
Müşteri Adaylarını Eğitmek
Pazarlamanın satışları artırması için kullanılabilecek bir başka etkili yol, müşteri adaylarını eğitmektir. Pazarlama faaliyetlerinizle gelecekteki müşterilerinizi eğitmeyi başarabilirseniz, bu kişiler sağladığınız değeri net olarak kavrayacaklardır.
Gelecekteki Müşterilerinizi Nasıl Eğitiyorsunuz?
Satışınızla ilgili sorular için telefonunuz çaldığında, ne yaptığınızı ve ürün ve hizmetlerinizin değerini anlatarak çok fazla zaman mı geçiriyorsunuz? Pazarlama bulmacasının yukarıda adı geçen parçalarını yerli yerine koyduğunuzda, müşterileriniz, yapabileceğiniz yardımın değeri hakkında zaten net bilgi sahibi olacaklardır. Sonuç, telefon çaldığında, anlatmakla daha az, satışı tamamlamakla daha çok zaman geçirmeniz olacaktır.
Referanslar Oluşturmak
En iyi iş kaynağı, mutlu müşteridir. Bir müşteri, bir arkadaşına ya da meslektaşına sizin harika olduğunuzu söylediğinde, yeni birine satış yapmanın önündeki engelleri büyük ölçüde ortadan kaldırır. Doğamız gereği, genellikle arkadaş ve meslektaşlarımıza güveniriz. Dolayısıyla, biri bir şey tavsiye ettiğinde, tavsiye edilen şeye inanma eğilimi gösteririz. Referansın bir başka avantajı, gönderme yapılan şeyin değerinin, hali hazırda birbirini tanıyan insanlar arasında esrarengiz bir biçimde iletilmesidir. Büyük pazarlama planları, nasıl referans oluşturulacağı konusunda net hedeflere sahiptir.
Referans Oluşturma Konusunda Hedefleriniz Neler?
Bilgi güçtür, özellikle pazarınızı anlamak söz konusu ise. Pazarınızın ürün ya da hizmetleriniz hakkında ne düşündüğünü ve nasıl konuştuğunu ne kadar iyi bilirseniz, sunduğunuz şeyin değerini o kadar iyi iletebilirsiniz.
Sonuç olarak, bu pazarlama stratejileri doğru şekilde uygulandığı takdirde satışlarda gözle görülür bir artış olacaktır. Bize Güvenin…
Gerilla pazarlama, ilk olarak 1960’larda Amerika’da reklam sektöründe kullanılan bir yöntemdir. Bu strateji, kişilerin ummadıkları bir anda ve beklemedikleri şekilde karşılarına çıkarak satış yapmayı veya zihinlerinde yer etmeyi amaçlar. Küçük firmaların büyük firmalarla rekabet edebilmesi için geliştirilen bu teknik, minimum kaynak ve masrafla maksimum ilgiyi çekmeyi hedefler.
Gerilla pazarlama, birçok yöntemi kullanabilmektedir. Günümüzde en çok internet alanlarını kullanarak, doğrudan e-mail yollamak, e-posta kampanyaları düzenlemek ve forumlara katılmak gibi yöntemlerle etkili olur. Müşterinin dikkatini farklı ve şaşırtıcı yöntemlerle çekerek zihninde yer eder. Mesajlarını olabilecek en fazla kişiye, en etkili şekilde iletmeye çalışır. Gerilla pazarlamanın alt dallarından biri de sivrisinek pazarlamadır.
Bu pazarlama tekniğini kullananlar sabırlı, inatçı, duyarlı, cömert, enerjik ve değişime açık olmalıdır. Toplumun her kesimine aynı mantıkla yaklaşırlar. Ülkemizde dikkat çeken bir örnek, TWIGY markasının İstanbul’un gece kulüplerinin yoğun olduğu bölgelerde, kalabalık zamanlarda sahil şeridinde afişlerle doldurduğu teknelerini gezdirmesidir. Bu çalışma, normal koşullarda yüksek maliyetli olabilecekken, tek bir tekne ve birkaç afişle oldukça etkili bir reklam çalışması gerçekleştirmiştir. Çalışmanın farklılığı basının da dikkatini çekmiş ve daha geniş kitlelere ulaşmıştır.
Jay Conrad Levinson, gerilla pazarlamanın ruhunu anlatan bir örnek vermiştir: İki büyük mobilya mağazasının ortasında yer alan küçük mağaza, büyük mağazaların indirim afişleri arasında kendi kapısının üzerine “Ana Giriş” yazarak dikkat çekmiştir. Bu örnek, gerilla pazarlamanın yaratıcı, eğlenceli ve vurucu yönünü göstermektedir. Gerilla pazarlama, umulmadık zamanlarda ve yerlerde kendini gösteren, günümüzde son derece rağbet gören bir pazarlama stratejisidir.
Pazarlama Teknikleri Eğitimi; Günümüzde müşterisini anlayan, psikolojik özelliklerini önemseyen, pazarlama davranış ve özelliklerine saygı gösteren, yeni pazarlama anlayışı ile profesyonel satış davranışını bütünleştirebilen ve mükemmel hizmet anlayışını amaç edinmiş kişi ve kurumlar varlıklarını sürdürebilmektedir. Pazarlama teknikleri eğitimi katılımcılarda bu becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Pazarlama Teknikleri Eğitimi İle Kazanımlar
• Pazarlama Eğitimleri ile Pazarlama ve Satış Anlayışında Bütünsel Modelleri öğrenmesi,
• Pazarlama Eğitimi İle Müşteri Odaklılık ve Etkin Müşteri İletişimi,
• Pazarlama Eğitimi İle Müşteri Memnuniyeti Yaratan Temel Özellikler,
• Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Süreçlerde Müşterinin Önemi,
• Pazarlama Eğitimi İle Müşteri Memnuniyeti Yaratmak İçin Müşteri Türlerinin Analizi,
• Müşteri İhtiyaçlarının Belirlenmesi,
• Pazarlama Eğitimleri İle Kızgın Müşterilerle Başa Çıkma,
• Müşteri İletişiminde Temel Hatalar,
• Pazarlama Eğitimleri İle Şikâyetleri Çözme Teknikleri,
• Müşteri İlişkileri Yönetiminde Temel İletişim Becerileri,
• Pazarlama Eğitimi İle Sözlü İletişimin Kuralları,
• Pazarlama Eğitimi İle Sözsüz İletişim Kuralları,
• Profesyonel Pazar Yaklaşımı ve Psikolojik Beklentiler,
• Satış Envanteri ile Satış Davranışlarımızdaki Eksikliklerin Belirlenmesi(Uygulama),
• Profesyonel Satıcının Temel Özellikleri,
• Pazarlama Tarzımızı Belirleme ve Etkili Pazarlama Stilleri (Uygulama),
• Pazarlama Performansının Arttırılması,
konularında beceri geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Pazarlama Teknikleri İle Dikkat Çekmek
Müşteri kazanmanın ilk adımı, pazarınızın dikkatini çekmektir. Gelecekteki müşterileriniz varlığınızdan habersiz iseler, onlara asla satış yapamazsınız.
Pazarınız tarafından fark edilmenin en iyi yolu, çarpıcı bir pazarlama mesajı kullanmaktır: ihtiyaçlarına doğrudan, açık ve özlü bir biçimde yanıt verdiği için, müşteri adaylarınca çabucak benimsenen sözcükler. Mevcut metninizde basit ayarlamalar yaparak, ilanlarınız, broşürleriniz, web siteniz, yaptığınız iş hakkında konuşma şekliniz ve kullandığınız diğer pazarlama malzemeleri ile işinize ilgiyi aniden artırabilirsiniz.
Pazarlama Teknikleri İle Müşteri Adayı Listenizi Oluşturmak
Gittikçe uzayan bir müşteri adayı listesi, her tür işletmede başarının sırrıdır çünkü zaman içinde daha fazla sayıda insanı ürün ve hizmetleriniz hakkında eğitmenizi sağlar. Web siteniz, müşteri adayı listenizi oluşturmak için harika bir araçtır. Pazarlama faaliyetinizle ilk kez karşılaşan insanların çoğu, satın almayı düşünmüyordur. Aksine, bilinçli karar alabilmek için, bir nevi araştırma yapıyor ve bilgi topluyorlardır. Bu durum, kalite bilgisini temas bilgisiyle değiş tokuş edebilmeniz için bir fırsattır.
Pazarlama Teknikleri İle Her Hafta Nasıl Daha Çok Müşteri Adayı Kazanabilirsiniz?
Müşteri Adaylarını Eğitmek
Pazarlamanın satışları artırması için kullanılabilecek bir başka etkili yol, müşteri adaylarını eğitmektir. Pazarlama faaliyetlerinizle gelecekteki müşterilerinizi eğitmeyi başarabilirseniz, bu kişiler sağladığınız değeri net olarak kavrayacaklardır.
Pazarlama Teknikleri İle Referanslar Oluşturmak
En iyi iş kaynağı, mutlu müşteridir. Bir müşteri, bir arkadaşına ya da meslektaşına sizin harika olduğunuzu söylediğinde, yeni birine satış yapmanın önündeki engelleri büyük ölçüde ortadan kaldırır. Doğamız gereği, genellikle arkadaş ve meslektaşlarımıza güveniriz. Dolayısıyla, biri bir şey tavsiye ettiğinde, tavsiye edilen şeye inanma eğilimi gösteririz. Referansın bir başka avantajı, gönderme yapılan şeyin değerinin, hali hazırda birbirini tanıyan insanlar arasında esrarengiz bir biçimde iletilmesidir. Büyük pazarlama planları, nasıl referans oluşturulacağı konusunda net hedeflere sahiptir.
Günümüzde şirketler için en önemli iş müşteri yaratmaktadır. Bizlerin işverenleri müşterilerimizdir. Büyük ve yüksek karlı marjlara sahip olan şirketlere geçmişten günümüze gelişlerine baktığımızda bu büyümenin sadık müşteri yaratılarak oluşturulduğunu görmekteyiz. Müşteriler şirketlerin var olma nedenleridir. Müşterinin yaratılması önemli olduğu kadar bunu sürekli kılıp müşteriyi elimizde tutmak bir o kadar önemlidir. Bunun için dev firmaların sürekli olarak yeni pazarlama stratejileri uygulamaları gerekmektedir.
• Stratejik pazarlama fiyat harici esaslarda rekabet edebilmenin yoludur.
• Stratejik pazarlama değişen gereksinimleri karlı fırsatlara dönüştürmektir.
• Stratejik pazarlama karlılığı arttırmak ve sürdürülebilir karlılık için yapılan pazarlama şeklidir.
Bir organizasyonda kar yoksa, patron sahipleri sorar benim param nerde diye. Pazarlamanın görevi bu karlılığı sağlamaktır. Sağladığımız karlılık uzun süreli olmazsa pazarlama stratejisini doğru yapmadığımız anlamına gelir. Bunu yaparsak da şirkette pek fazla barınamayız.
Karlılığı sağlamakta dikkat etmemiz gereken hususlar vardır. Bunların bir kaçını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.
• Stratejik pazarlama ile tüketicinin istediği, tercih edilen ürünler yaratmak,
• Stratejik pazarlama ile yaratılan ürünlerin tüketicinin ulaşabileceği yerde sürekli bulunmasını sağlamak,
• Stratejik pazarlama ile müşterinin tercih ettiği üretici olmak,
• Stratejik pazarlama ile iş ortaklarımız ile iyi iş ilişkileri kurmak,
• Stratejik pazarlama ile işverenlerin çalışmaktan mutluluk duyduğu elemanlar olmak.
• Stratejik pazarlama ile karlılığı sağlayabiliyorsanız zaten işvereniniz sizle çalışmaktan mutluluk duyacaktır.
Stratejik pazarlama amacı karlılıktır, karlılık sağlandığı takdirde bunun ardından büyüme gelecektir. Gıda sektöründe yeni ürün yaratmak ve bunu tüketicinin tercih edeceği bir ürün yapabilmek, rakiplerden bir adım öne geçmek çok önemlidir. Aynı müşteri ve aynı ürünlerde maalesef varlığımızı sürdürmek imkansızdır. Bu sebeple pazarlama stratejileri günümüz iş dünyasının en hassas olduğu konuların başında gelmektedir.