CRM SEGMENTASYON EĞİTİMİ

CRM (Customer Relationship Management) Segmentasyon Eğitimi

Müşteriyle kurulan ilişkinin başarısı, artık herkese aynı mesajı vermekten değil, doğru kişiye doğru zamanda doğru teklifi sunmaktan geçiyor. İşte bu noktada CRM Segmentasyonu, müşteri verisinin anlamlandırılması ve stratejik kararlar için kullanılmasını sağlayan vazgeçilmez bir araçtır.

CRM Segmentasyon Eğitimi, şirketlerin farklı müşteri gruplarını daha iyi tanımasını, bu gruplara özel aksiyonlar almasını ve böylece müşteri deneyimini kişiselleştirmesini hedefler. Müşteri sadakatini artırmak, kampanyalardan maksimum verim almak ve pazarlama bütçesini etkin kullanmak için segmentasyon artık bir tercih değil, zorunluluktur.

Müşteri segmentasyonu nasıl yapılır sorusunu, değer bazlı segmentasyon ve ihtiyaç bazlı segmentasyon ayrımı ile ele alan Müşteri Segmentasyonu Eğitimi; her müşteri segmenti için segment yönetimi adımlarını ele alır.

 

Segment Tipleri, Müşteri Segmentasyon Analizi, Segment Yöneticisi Yol Planı ve Segment Yönetimi uygulama ve örnekleri katılımcılarla paylaşılmaktadır. Segmentasyon örnekleri uygulamalarda ele alınırken; müşteri segmentasyonu ve pazar segmentasyonu ayrımı dikkate alınarak, her segmentasyon örneği sektörel farkları da gözetecek şekilde ele alınmaktadır.

 

 Hedef kitle segmentasyonu yapılanması için, segment yönetimi planı kapsamında, makro ve mikro segmentasyon uygulamalarının kullanılması çok önemlidir.

 

  •  Müşteri kitlesini demografik, davranışsal ve psikografik kriterlere göre analiz etmeyi öğretir.

  •  

  •  Doğru segmentasyona dayalı kişiselleştirilmiş kampanyalar oluşturma becerisi kazandırır.

  •  

  •  Hedef gruplara uygun mesajlar geliştirerek iletişim ve pazarlama verimliliğini artırır.

  •  

  •  Müşteri değerini (CLV) baz alarak stratejik kaynak yönetimi yapılmasını sağlar.

  •  

  •  Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri ekiplerinin aynı veriye dayalı hedeflerle hareket etmesini destekler.

  •  

  •  Kampanyaların geri dönüş oranlarını yükseltir ve ROI’yi artırmaya yönelik veri temelli kararlar alınmasını sağlar.

  •  

  •  Müşteri deneyimini güçlendirir, sadakati ve elde tutma oranlarını artırır.

1. CRM ve Segmentasyon Temelleri

  • Segmentasyonun CRM içindeki yeri

  • Segmentasyon neden önemlidir?

  • Müşteri verisinin doğru sınıflandırılması

 

2. Segmentasyon Türleri ve Uygulama Alanları

  • Demografik, coğrafi, davranışsal, psikografik segmentasyon

  • Satın alma sıklığı, harcama düzeyi ve ürün bazlı segmentasyon

  • Müşteri değeri ve potansiyeline göre gruplama

 

3. Müşteri Verisinin Toplanması ve Analizi

  • Veri kaynakları: CRM sistemleri, satış kanalları, dijital izler

  • Veri kalitesi, temizlik ve güncellik

  • Segmentasyon için uygun analitik yaklaşımlar

 

4. Kişiselleştirme ve Hedefleme Stratejileri

  • Segmentlere göre kampanya tasarımı

  • Kişiselleştirilmiş iletişim teknikleri

  • Otomasyon sistemleriyle hedefli aksiyonlar

 

5. Performans Ölçümü ve ROI Takibi

  • Segment bazlı kampanya başarısı nasıl ölçülür?

  • KPI’larla segment performansı analizi

  • Pazarlama harcamalarının verimliliğini ölçmek

 

6. Uygulama Örnekleri ve Vaka Analizi

  • Farklı sektörlerden segmentasyon uygulamaları

  • Gerçek müşteri verileriyle örnek analizler

  • Katılımcılarla grup çalışması ve segmentasyon planı oluşturma

Müşteri Deneyimi, Müşteri Hizmetleri, Müşteri İlişkileri (CRM), Müşteri Elde Tutma Yönetimi, Çağrı Merkezi, Pazarlama, Marka Yönetimi, Sadakat Programları Yönetimi, Süreç Yönetimi, Proje Yönetimi, Teknik İş Geliştirme, Strateji ve İnovasyon birimleri çalışanları ve yöneticileri, müşteri deneyimi konusunda kariyer yapmak isteyenler, müşteri deneyimi profesyonelleri, kurumların tüm “Müşteri” odaklı birimlerinde görev alan kişiler.