SWOT Analizi

Swot Analizi bir firmanın rekabet gücünü, sektördeki konumunu ,piyasadaki dış tehditlerin varlığını v.s değerlendiren ve bunu sistematik bir biçimde yapan analiz tekniğidir. Bu değerlendirmeler çoğunlukla kişisel yargılardan etkilenir.

Türkiye’de her geçen gün firmaların başvurduğu bu teknik ,işinizle ilgili güçlü ve güçsüz yanlarınızı görmeyi sağlarken sizi bekleyen tehlikelere karşı hazırlığınızı bugünden yapmanıza yardımcı olur.
Swot Analizini biraz açalım.

Swot nedir?

S (Strenghts – Kuvvetli Yanlar) : Öncelikle firmanızın güçlü yanlarını düşünün. Daha sonra yeteneklerinizi finansal ve pazarlama gücünüzü, pazardaki deneyiminizi değerlendirin.

W (Weaknesses-Güçsüz Yanlar) :Güçsüz yanlarınız nelerdir? Mali zorluklar, pazar deneyimsizliği bu gruba girer.

O (Opportunities-Olanaklar) : Şu anda bulunduğunuz konumunuzu gözden geçirin, büyüme olanağınız nedir? Mali desteklerinizi değerlendirin.

T (Threats-Tehlikeler) : Gelecekte sizi hangi tehlikeler bekliyor? Mali kriz olanaklarını, kilit personel kaybetme riski ,mevcut müşterilerinizi başka firmalara kaptırma riski.

Swot Analizi ne zaman kullanılır ?

*Sorun tanımlamada
*Çözüm oluşturmada
*Plan geliştirme aşamasında
*Nicel verilerin yetersiz ve bilgilerin bellekte olduğu durumda

Swot Analizi nasıl yapılır ?

Aslında herkesin yapabileceği kadar kolay bir yöntem. Kağıt ve kalemden başka bir araç gerektirmez swot analizi. Önce güçlü yönlerinizi, zayıflıklarınızı ve karşınıza çıkan fırsatları ve tehditleri ayrı listeler halinde yazın ve bunları tablo içinde – biz buna matriste- diyoruz, birleştirin.

Sonuç olarak belleğimizde olan ve bazen kendimize bile itiraf edemediğimiz sorunları bu şekilde ortaya çıkarıp değerlendirme fırsatımız olmaktadır. Bunun yanında güçlü yönlerimizin de bize neler sağladığını görebiliriz.

İş hayatınızda başarılar dilerim.
MERVE GÖMÜÇ