SATIŞ KAPAMA TEKNİKLERİ
1-DİREKT KAPANIŞ TEKNİĞİ: Bu teknik, müşterilerin zorluk çıkarmadan satın almaya karar verdiği durumlarda uygulanmalıdır. Müşteri kesin kararını vermiş ise hiç vakit kaybetmeden satış sonuçlandırılmalıdırki buna daha önce değinmiştik.

2- DOLAYLI KAPANIŞ TEKNİĞİ: Bu teknikte müşterilerin ürün/hizmeti satın aldığı varsayılarak çeşitli sorular sorulur. Sorulan sorular genellikle şunlardır;
– satın aldığınız ürünleri hangi adrese teslim etmemizi istersiniz?
– 5 adet sizin için yeterli mi? stoklarımızı kontrol edeceğim.
– sanırım pembe rengi tercih edersiniz?

İTİRAZ EDEREK KAPATMA TEKNİĞİ: Müşteri itirazlarına rağmen yapılan bir yöntemdir. Müşteri ile iyi ilişkilerin kurulması esasına dayanır. Örneğin, müşteri ürünü daha önce almış ve sonucundan memnun kalmamıştır. Bu durumda satış temsilcisi tüm itirazlara zaten hazırlıklıdır ve hepsine verecek bir cevabı vardır.

FAYDA ANALİZ KAPANIŞI: Bu teknik, satıcının müşterilere ürün/hizmetin faydalarını anlatarak sonuca ulaşmasına dayanır. Müşterinin ihtiyaçlarına direkt etki yapmak amaçtır. Bir nevi ”şu elimde görmüş olduğunuz alet.” tekniğidir. Burada önemli olan müşteriye sağlayacağı faydalardan müşterinin kendisi için en uygun olanı sinsi gibi tespit ederek görüşme esnasında bunun üzerinde yoğunlaşmaktır.